dnes je 28.11.2025

Input:

Chybné odečty

26.11.2013, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz:

Můj dotaz se týká odečtů měřičů el. energie. V průběhu let.roku nám firma všude v bytech instalovala nové RTN s tím, že provede odečty starých RTN. Odečty však provedla špatně a poškodila tím celý jeden vchod, neboť pracovník firmy si evidentně popletl nulovací a načítací měřiče. Problém je v tom, že staré RTN po výměně vlastníci vyhodili a tudíž nelze odečty provést znovu. Lze se nějak dopočítat, když vlastníci byt zpřístupnili a loňský rok byl na odečtech v pořádku a tudíž nelze použít § 4 odst. 6-9 vyhl.372/2001? Všichni navíc při odečtech laxně firmě podepsali odečtové listy, tudíž nelze firmu k ničemu dalšímu dohnat a je zřejmé, že odpovědnost za špatné odečty musíme lidem nějak zdůvodnit a vysvětlit jim jak jsme dospěli k náhradním výpočtům - nejspíše ulpí vina opět na výboru.

Odpověď:

Rozdělovače topných nákladů (RTN) jsou v zásadě dvojího druhu – elektronické nebo odpařovací. Pro odpařovací platí, že je lze vyměnit jen po skončení zúčtovacího období, tedy nikoliv v průběhu roku, je-li zúčtovacím obdobím kalendářní rok. Z dotazu není zřejmé, o jaký druh RTN se jedná.

Jde-li o výměnu elektronických RTN za elektronické, pak za směrodatné se považuje zjištění u starých RTN, stvrzené konečným spotřebitelem. Jiná možnost dodatečné kontroly indikace není bez konfrontace s náměrem RTN možná. Existují-li pochybnosti o správnosti odečtu u více konečných spotřebitelů a

Nahrávám...
Nahrávám...