Dotaz:
Jsme Společenství vlastníků – statutární orgán v celkovém počtu 3 členů. Nyní v době krizového stavu jeden člen prodal byt a odstěhoval se. Prohlášením o odstoupení z členství ve výboru společenství vlastníků nás informoval dopisem z 3.3.2021.
Lze v období krizového opatření svolat výbor a jakým způsobem?
Schůzi výboru nutno svolat za účelem provedení usnesení k realizaci výmazu odstupujícího člena u Krajského soudu.
Další schůzi výboru nutno svolat v počtu 3 členů za účelem kooptace nového člena do doby, než bude svoláno shromáždění vlastníků. Jak postupovat v práci výboru, pokud budou nadále platit omezující opatření – pandemie. Ve stanovách máme pouze per rollam pro shromáždění. Jiná komunikace není ve stanovách stanovena. Elektronicky nepřichází v úvahu – nemají komunikační prostředky. (Platí pro nás výjimka Hlava III. odst. 4 Usnesení vlády č. 113/2021 Sb.)
Odpověď:
Aktuální právní stav umožňuje uskutečnit zasedání výboru, jakožto (statutárního) orgánu právnické osoby, a to dle bodu X. usnesení vlády o přijetí krizového opatření č. 113/2012 Sb. (s účinností ode dne 1. března 2021 od 00:00 hod. do dne 21. března 2021 do 23:59 hod). Pokud by se konalo v počtu 10 a méně osob, nemusí být dodrženy další zvláštní podmínky stanovené usnesením vlády (zejména předložení potvrzení o negativním výsledku antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS CoV-2, který byl proveden nejvýše před 3 dny). Výjimka ze zákazu pobytu na veřejně přístupných místech nejvýše v počtu 2 osob dle bodu III. odst. 4 výše uvedeného usnesení vlády se na zasedání…